Kabouter Joop moppert erop los.


Hallo, daar ben ik weer. De meeste kennen me al, maar voor de nieuwe volgers zal ik me even voorstellen: Ik ben Kabouter Joop en ik woon al jaren in deze tuin.

Als het zomer is gaat de tuinvrouw op reis. Ze laat haar man alleen achter. Die arme ziel. Hij moet na een lange werkdag zelf aardappelen uit de grond wroeten om te eten. En er staat ook nog een krop sla zegt ze, voordat ze vertrekt.

Het tuinwerk is aan mij toebedeeld. Ik knik als ze me de taken opnoemt: planten water geven, gras maaien, heg knippen. Niet dat ik iets ga doen, daar heb ik totaal geen zin in.

De geraniums heeft ze afgeknipt. Grote lege plekken van wel enkele vierkante meters zijn nu te zien. Ik denk dat zij zich moet bezinnen op wat meer diversiteit. Ze plant echt teveel van hetzelfde aan.

Als ik naar boven kijk, zie ik honderden pruimen hangen. Ze heeft de pruimen niet gedund en nu buigen de takken gevaarlijk naar beneden. Het is elk jaar hetzelfde liedje. Die takken breken over een paar weken af als de pruimen rijp zijn. Moet je haar dan horen.

Ik check nog even de Hortensia’s. Wow die gaan goed. Waarom is ze juist nu weg gegaan? (Tuin)vrouwen, ik zal er nooit iets van begrijpen.

Wat is het lekker rustig in de tuin. Hoog tijd om op mijn favoriete plekje een siësta houden. 



Misschien willen jullie even in de tuin kijken? Want het is natuurlijk niet zo mooi als zij het altijd laat zien. 

Tot ziens allemaal.

Zzzzzz….


Waarom weggaan.............


.....nu de Hortensia's op zijn mooist zijn?


Aardappelen wroeten. Niet mijn taak!


Sla ziet er goed uit.


Waar eerst Geranium bloeide is nu een grote lege plek ontstaan.


Deze Geranium 'Skies Blue' is gelukkig gespaard.


Kijk eens hoeveel pruimen eraan hangen!


Ook mooi, Clematis tussen de druivenranken.


Tijd om op mijn favoriete plekje een siësta te houden!

English version:

Gnome Joop, grumpy as ever.

Hello, I'm back. Most of the readers of this blog have met me before, but for the new followers I will introduce myself: I'm Gnome Joop and I have been living in this garden for years.

In summer the garden woman often goes on a garden trip. She leaves her husband behind; he is all alone. Poor man. After a long day’s work he first will have to dig up his potatoes from the garden to get a meal. There is some lettuce too, she says, before leaving.

All the garden work has been assigned to me. I gently nod when she enumerates the tasks for me to do: watering plants, mowing the lawn and cutting the hedge. Not that I'm going to do any of these tasks, I feel absolutely not compelled to do so.

Before she left she has pruned the geraniums. Large gaps of several square meters are visible now. I think she needs to reflect on this issue. She really plants too much of the same species.

When I look up to the sky, I see hundreds of plums hanging. She has not thinned the plums and now the branches bend down dangerously. In a few weeks’ time the plums will ripe and the branches will break. You should hear her complaining by then!!

Let me check the Hydrangea’s. Wow, they are doing fine. Why does she leave now the Hydrangea’s are at their very best? Garden women, I will never understand them.

It is nice and quiet in the garden. Time to take a siesta on my favourite spot.

Maybe you want to take a look in the garden? After all it is not as nice as she tries to make you think every week.

See you all.

Zzzzzz…….




Reacties

  1. Joop je hebt gelijk hoor, je hebt een lekker plekje gevonden daar. En die tuin....die ziet er nog best mooi uit, laat het vrouwtje dat zelf maar opknappen als ze terugkomt.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kabouter ben je.
    En je vertelt zo grappig.
    Je boft toch maar,dat je in zo'n mooie tuin woont.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal Hetty. Ziet er allemaal heel mooi uit. Veel plezier op de plek waar je heen reist.
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yoop, you work so much, have a rest dear. The woman gardener will be back soon and will pick up all plums and make some jam for you.
    Have a nice week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha! I enjoyed Joop's adventures in the garden. He must be an expert gardener growing such lovely flowers, Hetty. I'm sure you helped just a liiiiiittle bit!
    Thanks for joining us at the Floral Friday Fotos meme!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Joop. Pretty blooms in our garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love the hortensias. They are so beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wordt ze niet boos op je Joop als je niet het werk hebt gedaan wat ze je opgedragen heeft? Komt ze thuis en ziet ze jou daar, al ronkend, liggen.....ik weet het niet hoor! Als ik jou was zou ik toch maar wat gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Of course you look after the garden and make sure everything is done right... Then you deserve a rest!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten