De rode geven me the blues.



Afgelopen woensdag ben ik naar mijn geboortedorp geweest. Het is ongeveer 2 uur rijden vanwaar ik woon. Een oude vriend van mijn ouders werd begraven. Ik ben hem dankbaar voor de ontelbare bezoekjes die hij vanaf de tijd dat mijn moeder weduwe was tot aan haar dood heeft gebracht.

Na afloop lunch ik bij mijn zusje, samen met mijn broer. Mijn zusje heeft oude foto’s van mijn moeder uitgezocht. Voor elk van ons heeft ze een mapje gemaakt met daarin de foto’s waar we zelf op staan. Vrolijk kijken we naar onze jeugd.

Er is ook een mapje met heel oude foto’s. Niemand weet wie hoe deze familieleden heten. Hun namen zijn vergeten. Ik neem een paar foto’s mee omdat ik ze zo nostalgisch vind.

Voordat ik naar huis terug rijd wil ik nog bloemen kopen op de markt. Ik ben zo vaak met mijn moeder naar deze markt geweest. Ik parkeer mijn auto dichtbij haar flat en loop als vanouds naar het markt plein. Ik voel haar arm door de mijne steken en haar hupje, om gelijke pas met mij te houden.

Bij de bloemenkraam koop ik tulpen. Ze zijn goedkoop. Bijna instinctief kies ik haar favoriete kleur; rode. Als ik terugloop voel ik opeens tranen prikken in mijn ogen.


Dankbare herinneringen zijn opeens heel dichtbij en oh die rode tulpen. Ze geven me de blues.



Op de keukentafel.... 


rode tulpen en oude foto's.


 

Niemand weet hoe deze familieleden heten, de foto's zijn prachtig.



De rode tulpen, voor deze gelegenheid in een blauwe vaas.


Ze maken me toch blij.


Close up, mijn oude vaas. Gevonden aan de kant van de weg.


Rode tulpen. Prachtig!

Alle nieuwe volgers welkom op mijn blog.

Reacties

  1. Ondanks de verdrietige aanleiding, wat een mooi verhaal, Hetty!
    Mooie herinneringen met elkaar, je ouders, de markt.
    Je nam een mooi zichtbaar teken mee en ze staan als een prachtig eerbetoon!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie post...verdrietig, toch ook blij, en mooie rode tulpen, je hebt gedaan wat je gevoel je ingaf, dus is het goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. J'aime beaucoup ce billet , merci. J'aime moi aussi les Tulipes. Ce vieux Vase bleue et superbe. Douce semaine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ces souvenirs sont bouleversants pour toi mais au fond de ton coeur ils te font du bien .Ce bouquet de tulipes dans ce vase est sublime.Je suis impressionnée par la quantité de fleurs....
    Belle soirée Jocelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooiiii Hetty, zo is het leven verdrietige dingen, maar ook herinneringen waar je toch weer blij van wordt. De tulpen staan prachtig in de oude blauwe vaas, echt Hollands.
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie herinneringen.. en zo mooi geschreven..

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn verdrietige maar toch hele mooie herinneringen, die je moet koesteren...zelf kies ik ook niet direct voor rode tulpen maar toch vind ik ze prachtig als ik ze zie staan. ....fijne avond en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your tulips are beautiful, I am sad that they make you blue. I miss my Momma. too. My father used to sing her a song that went, "when you wore a tulip and big yellow tulip and I wore a big red rose". Do you know it?
    You newest blogging sister, and follower,
    Connie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Hetty! When I read your dutch, I can understand some of it. Rode tulpan. Prachtig. In norwegian: Røde tulipaner. Prektige.
    Flowers, smells make you to remind the past. I think that is wonderful. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Hetty,

    Ik kan mij voorstellen dat je je moeder enorm mist. Ze is zo'n deel van je leven geweest. Je tulpen zijn prachtig, evenals de oude foto's!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig blog Hetty niet alleen de mooie foto's van je tulpen maar ook die herinnering aan je moeder. Ik heb dat gevoel altijd als de crocussen weer opkomen. Meegenomen uit de tuin van mijn 3 geleden overleden schoonvader.
    Heerlijke avond gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten