November rozen.

Afgelopen weken heb ik duizenden bloembollen geplant. Voor dit karwei heb ik een bloembollen planter gekocht bij Hester Praet. Dit tuingereedschap is speciaal gemaakt om bloembollen te planten in zware grond. Ik ben erg blij met deze aankoop. Het maakt het werk een stuk minder zwaar.

Omdat ik zo gefocust was op het planten van bloembollen zag ik niet eens de rozen bloeien in de tuin. Maar een doornige roos greep me bij mijn jas. Opeens zat ik vast. Ik keek omhoog. Tot mijn verbazing zag ik mijn roos ‘The Prince’ bloeien!

Ik dacht dat mijn prins al jaren dood was na de vreselijke winters van een paar jaar geleden. Maar hij heeft het blijkbaar toch overleefd. Na al die jaren, één donker rode roos. In november. Prachtig.

De volgende dag was het perfect weer om te fotograferen. Een beetje mist, maar geen wind. Vanwege de mist waren er kleine waterdruppeltjes op de rozen. Ik pakte mijn macrolens. Close up zagen de rozen er nog beter uit.

Het is goed om af en toe afstand te nemen van je werkzaamheden en te genieten van wat er nog bloeit in de tuin.


En november rozen…... Vinden jullie ook niet dat die de allerbeste zijn?

                                              Info over de tuin klik hier:

Rosa 'The Prince' met spinnenweb.

Close up, Rosa 'The Prince'

De 3 cm grote bloem van Rosa 'Medley soft pink'.

Nog een miniatuur roos 'Yvonne Rabier'

Rosa 'The Pilgrim'

Rosa 'Celina'

Bijna transparant, Rosa 'Windrush'

Takken van roos 'Fruhlingduft'.

Rosa 'Apricot Queen Elizabeth' misschien gaat ze nog bloeien?

Rosa 'Tapis Volant' bloeit maanden door.

Mijn nieuwe bollen planter. Ik kan kracht zetten met mijn voet.

Je steekt een gaatje uit de grond en stopt de bol erin.

Niet alleen in de grond staan bollen, maar ook heel veel in potten.




Reacties

  1. That is neat with the web on the roses.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige rozen! Zo mooi dat de roos jouw aandacht trok terwijl je druk bezig was en in je hoofd waarschijnlijk de bloeiende tulpen al voor je zag.. die mooie roos verdiend het om bewonderd te worden, prachtig!

    Fijne avond!
    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je découvre cet outil pour planter les bulbes et il me parait idéal. Je suis aussi impressionnée par le travail accompli, et je t'adresse toutes mes félicitations. Tes photos de roses sont d'excellente qualité, les gouttelettes d'eau sont remarquables sur les pétales.
    Belle soirée

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel bollen.......daar heb je wel zo'n bollenplanter voor nodig in de klei. Ben benieuwd naar het voorjaar. Je november rozen zijn ook nog zo mooi, vooral 'The Prince' in het spinnenweb. Mooi dat je van deze roos nog een bloem hebt, ik had deze roos ook maar 'The Prince' wilde niet in mijn tuin en is uiteindelijk een vroege dood gestorven.
    Groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend handig zo'n bloembollen planter. Daar moet ik ook eens achteraan gaan. Zelf tuinier ik ook op zware klei. Op sommige plekken krijg ik de bollen de grond bijna niet in. Je rozen staan er nog mooi bij. Prachtige foto's van 'The Prince'!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your pictures are just beautiful with the droplets of water on them! Your bulb planter would be a great help in the garden, I'm sure.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten