Rozen met kerst.


Ik heb rozen, die bloeien tot aan de kerst. Dat vertel ik wel eens aan de bezoekers van mijn tuin. Over twee dagen is het kerst. Wat is er van waar?

Verwacht geen schitterend rozen in december. Ik ben blij met elke bloeiende roos, hoe klein ook. Een rondje door de tuin:

De meeste rozen bloeien in de voortuin. Daar is volop zon. In zacht geel bloeien nog ‘The Pilgrim’, ‘Golden Border’, ‘Frisia’ en ‘Celina’.

In de pluktuin zie ik een half ontloken rode roos van een onbekende soort.

Op de rozenboog is in zacht roze nog één roosje aan ‘Blush Noisette’. De roos ‘Marie Pavic’ doet nog steeds haar best. Ik zie verschillende bloemen aan de struik. Verderop zie ik een bloem aan de rozenstruik ‘Old Blush’.

Aan de pergola bloeien twee witte rozen van de klimroos ‘Schneewitchen’. Ook zie ik een paar rozen aan ‘Yvonne Rabier’, een witte miniatuurroos.

Ik maak de balans op. Tien rozenstruiken geven nog bloemen met kerst.


Dat mag ik best de kerstrozen top tien noemen!

                                               open tuindagen click hier

Rozen toptien: 'Old Blush', 'Marie Pavic', 'Blush Noisette', onbekende roos en 'Yvonne Rabier'.

Rozen toptien vervolg: 'The Pilgrim', 'Schneeewitchen', 'Celina', 'Frisia' en 'Golden Border'.

Reacties