DIY een trap voor in de boomgaard.



Afgelopen week reed ik naar de stort met mijn laatste  gerooide buxus struiken. Opeens zag ik langs de kant van de weg een leuke zelfgemaakte trap te koop staan. Ik stopte meteen.

De trap was gemaakt van vers wilgenhout. Het geheel was eenvoudig in elkaar getimmerd met wat spijkers. Perfect als decoratie tegen mijn appelboom in de boomgaard.

Ik belde aan. Wat bleek, een jongen van een jaar of 10 had deze trap zelf gemaakt. Hij stond te stralen dat ik een trap van hem kocht. Zo waren we alle twee blij!

DIY tip, een soortgelijke trap is snel gemaakt.

Zaag twee staanders van ongeveer 1.50 cm. Vervolgens zaag je de vier dwars latten, van 50 cm, 45 cm, 40 cm en 35 cm. De onderste dwars lat is 50 cm, de bovenste is 35 cm. De trap loopt namelijk iets schuin toe. Timmer de dwars latten aan de staanders vast met wat grote spijkers.

Met het oog op de naderende decembermaand, heb je voor weinig een geweldig Sinterklaas of kerst cadeau!

Open tuindagen:

                               romantischerozentuin.nl

Trap tegen de appelboom

In de boomgaard

Detail, een zijtak is het ontwerp meegenomen!

Spijker de dwars latten eenvoudig op de staanders
 

Reacties