Geraniums, de hippies van mijn tuin.



De tuingeraniums in de achtertuin bloeien al vanaf mei continu door. Vandaag heb ik ze afgeknipt tot de grond. Als ik ze nu afknip zijn ze in enkele weken weer prachtig groen en compact. Nu is de border wel even kaal, maar straks zie je daar niets meer van.

Ik plantte in beginsel Geranium oxonianum ‘Rose Clair’, met licht roze bloemen. Daarbij Geranium versicolor, ook roze, maar dan met donkere adertjes in de bloemblaadjes. En toen gingen ze samen aan de zwaai…

Ze hebben een losbandig leven geleid daar in de achterste border. Toen ik de afgeknipte bloemen op de kar gooide zag ik pas goed de grote verscheidenheid bloemen. Van licht tot donker roze, grote en kleine bloemen, met en zonder donkere adertjes in de bloemblaadjes.

Wat dat aangaat kun je stellen dat deze geraniums de hippies zijn onder de tuinplanten. Ze houden van vrije liefde!

Alleen Geranium ‘Summer Skies’ kan ik niet betrappen op deze bandeloosheid. Daar komen namelijk geen zaden aan. Wel prachtige gevulde bloemen, lavendel blauw. Begeerlijk dus!

Geraniums, de hippies in mijn tuin. Een border vol flowerpower!
Fijne week
Hetty

Voor open tuindagen zie:
romantischerozentuin.nl                    


Geranium oxonianum 'Rose Clair'
Geranium versicolor.
Geranium summer skies.
Border voor het snoeien.
Border na het snoeien.










 

Reacties