Studenten tuin.


Heel vaak wordt mij gevraagd: "Tuinieren uw kinderen ook?"
Onze oudste dochter wil best tuinieren, maar heeft ook een schattig konijn. Als het konijn buiten mag spelen eet ze alle bloemen op.  

Dan onze jongste dochter....

Onze jongste heeft een vriend die erg van koken houdt. Laatst wilde hij zijn mede studenten verrassen met een feestmaal. En omdat vers het lekkerste is kocht hij in de supermarkt verschillende kruiden in een potje.

Tijdens het koken sprak hij de wens uit om een kruidentuintje te bezitten. Dat zou fantastisch zijn bij het koken van al die spannende gerechten.

Mijn dochter begon meteen. In de (rommelige) tuin lag nog een ongebruikte metselkuip. Daar boorde ze wat gaten in. Ze vond ook enkele oude stoeptegels. Die gingen op de bodem. Daarna werd er grond uit de tuin in de kuip geschept. De kruiden erin geplant en nog voor het eten op tafel stond was de kruidentuin klaar.

De medestudenten bekeken het tafereel met verbijstering. Hoe weet jij nou hoe dat allemaal moet? 

Waarop mijn dochter zei: "Ik heb mijn hele jeugd verplicht 'Gardeners World' moeten kijken!!"

Voor open tuindagen zie: 

                           romantischerozentuin.nl

Studenten kruidentuin. Salie en Oregano

Studenten tuin

Detail tuin, Spaanse peper en Basilicum

Het konijn op tafel bij mijn oudste dochter.

Reacties