Juli, bloemen uit eigen tuin in de vaas.


Laatst belde mijn dochter op. Ze had gladiolen gekocht op de markt. Wat moest daar ook alweer mee gebeuren? Een stukje van de bovenkant af? Ze had het goed onthouden. Het bovenste topje, ongeveer 5 cm moet ervan afgebroken worden. Daardoor bloeien de gladiolen gemakkelijker open zo is mij geleerd.

Vandaag zag ik bij de super dwerg gladiolen te koop in vrolijke kleuren. Na al die regen was dat onweerstaanbaar voor mij. Daar kan je de zomer mee op fleuren!

Ik zocht in de schuur en vond nog een witte overpot. Een vaas erin en daarna de gladiolen. Uit mijn tuin plukte ik de Centranthus ruber ‘Alba’, (witte spoorbloem) en de kleinste bloemen van de Hydrangea ‘Annabelle’.

De bloemen van Hydrangea 'Annabelle' hebben de naam meteen slap te gaan hangen in een vaas . Dit is te voorkomen, door de onderkant van de stelen in een cm  kokend water te zetten. Een minuutje of wat koken en ze bloeien zonder problemen in de vaas!

Dit alles in de vaas geschikt en op een mooi plekje in de tuin gezet.

Ik moet toegeven, niet alles komt uit eigen tuin. Maar een beetje smokkelen moet kunnen. 

Voor open tuindagen zie: 

                   

                                                  romantischerozentuin.nl


Juli, zomerboeket met Gladiolen, Centranthus en Hortensia 'Annabelle'