Lonicera haag bevroren en gesnoeid.


Wekenlang heb ik genoten van de prachtige tulpentuin en alle complimenten die ik mocht ontvangen van de tuinbezoekers. Maar het is tijd om weer op aarde terug te keren. Er moet gewerkt worden en hard ook.

De Lonicera nitida haag is helemaal bevroren afgelopen winter. Ik heb de haag nog laten staan vanwege de open tuindag met de bloembollen, maar er moet nu echt iets aan gebeuren. Met een dorre heg kan ik de zomer niet in. Natuurlijk heeft elke bezoekende tuinman/vrouw er een mening over gegeven. Maar het feit blijft, het mes moet erin.

Vandaag ben ik gestart met deze klus. Eerst heb ik een beginnetje gemaakt bij de tuinbank. Daar valt het niet zo op. Ik kan me nog bedenken….

Voor het snoeien van de heg maak ik gebruik van een houten steun. Deze steun heb ik zelf gemaakt van wat restjes planken die nog in de schuur lagen. (Zie foto). Over de horizontale plank wordt de elektrische heggenschaar geleid. Zo komt niet het hele gewicht van de heggenschaar op mijn armen. Bijkomend voordeel; ik blijf op gelijke hoogte! Later heb ik uitstekende takken nog wat verder in gekort met de snoeischaar. Het afval in de kar gedaan en daarna naar de stort.

Teruggekomen….
Wat is het kaal rond de bank. Voorheen zette ik mijn kopje koffie op de heg, als een soort bijzettafeltje Dat kan ik voorlopig wel vergeten.

Maar wat praat ik over koffiedrinken? Aan het werk, the party is over.

Voor open tuindagen zie:


Lonicera haag tijdens snoeibeurt
Tuinbank met gesnoeide haag



Reacties