Parkiet tulpen. Mooi of lelijk?

Parkiet tulpen zijn een soort apart. Eigenlijk weet ik niet eens of ik ze wel mooi vind. In elk geval is het een tulp waarvan ik denk, kwam die maar nooit in bloei.

In de knop vind ik ze namelijk prachtig. Die vreemde gebobbelde randen met allerlei kleurschakeringen. Vanuit de keuken kijk ik op Apricot Parrot. Een abrikoos kleurige soort. Deze heb ik gecombineerd met de abrikoos kleurige Apricot Beauty en de donkere tulp Continental. De kleuren van de parkiet tulp passen geweldig mooi bij de twee andere tulpen. Alle kleuren zitten erin. Maar als deze tulp gaat bloeien… dan is het zo lawaaierig veel.
 
Maar ik heb al meer van die aankopen gedaan. Jaren terug kocht de parkiet tulp Rococo. Dat is er eentje in het rood. Geweldig in knop, maar als dat gaat bloeien … Het is net een rode schreeuw.

Parkiet tulpen, ik weet het niet. In elk geval zijn ze over drie weken weer gevlogen! 

Voor open tuindagen zie: 

                               romantischerozentuin.nl
                           
  
Apricot Parrot, Apricot Beauty en Continental

Apricot Parrot in knop en in bloei.