Gesprek tussen een tuinfreak en een vakidioot.


Gisteren snoeide ik de rozenboog. Onder de stekelige takken kwam een merel nest tevoorschijn. Ik vertelde het mijn man. “Ik heb een nest te koop op een toplocatie!” Ik stel voor er een bordje bij te zetten. “Zullen we erfpacht doen", draafde ik door, "Dan houden we nog een beetje recht op de grond”.

“Dat merelnest van jou zit anders wel bovenop de rozenboog”, zei mijn man ( fiscaal jurist). “Daaronder loopt het pad. Je kunt het vergelijken met b.v. Rick’s restaurant over de A4 bij Schiphol. Financiën heeft vorig jaar nog zijn visie gegeven over dergelijke overbouw situaties.”

Mijn man raakt op dreef: “De gemeente zou natuurlijk ook forensenbelasting kunnen gaan heffen voor het tweede nest”. De discussie gaat verder. “Misschien kan ik het dan beter te huur zetten”. Waarop mijn man zegt,” Huur kan het niet zijn. Je vraagt immers geen huurpenningen?” Daar heb ik wel een oplossing voor. “Ik reken er op dat die merels deze zomer veel slakken eten. Betaling in natura.”

Dus er staat nu een nest te huur:

Vrijstaand 1 kamer appartement met schitterend uitzicht, omgeven door een tuin met diverse zitjes/terrassen.
Bouwjaar 2011
In zeer goede staat van onderhoud, grotendeels voorzien van isolatie.
Zowel voor permanente als recreatieve bewoning.
Uitermate geschikt voor startende merels of lijsters.

Om de vrouwtjes wordt elke dag gekibbeld, maar het nest is nog vrij!
Fijne week
Hetty

Nest te huur op toplocatie

romantischerozentuin.nl