Kerstboom perikelen. Koud warm licht.



Wat een winter. Het is half december en we hebben in Zeeland nog geen vorst gehad ! 

Deze week heb ik de kerstboom buiten versierd met lampjes. Ik heb geen conifeer in de tuin, maar de uit de kluiten gegroeide laurier doet het prima als kerstboom. 

Het versieren van de boom ging niet zonder slag of stoot. Eerst moest ik op zolder zoeken naar het tasje met de lampjes. Als ik het net met lichtjes uitspreid op het gras zie ik heel wat losse draadjes. Gedachteloos knoop ik  ze aan elkaar...... Wat doe ik?? Was dat verleden jaar ook al zo? Ik krijg een bang voorgevoel. 

Tijd om de lampjes te testen. Ik stop de stekker in het stopcontact. Geen licht. Als ik wat nauwkeuriger kijk, zie ik overal blote draad. Wat is hier gebeurd? In het tasje vind ik het antwoord; daar ligt een lege hazelnoot en een handje vol draadjes. Een muis!

Morrend vertrek ik naar de plaatselijke bouwmarkt en koop daar een nieuw net met lichtjes. Er is dit jaar alleen de nieuwe led verlichting te koop. Energiezuinig! Ik kies voor warm licht. 

Wanneer ik alles heb aangesloten ben ik niet erg blij met het resultaat. Ik vind dat het 'warme' licht een hoog TL-balk gehalte heeft.

Dat wordt wat in de toekomst; warme koude winters en koud warm licht.
    
                       romantischerozentuin.nl

Laurier kerstboom, het licht ziet er op de foto nog best "warm" uit.

Reacties